Waarom Excel

Momenteel is Power BI de tool een van de beste tools voor al uw business intelligence, maar om op de details in te gaan , ad hoc vragen te beantwoorden of een  tussentijdse rapportages te maken, is niets zo praktisch en inzichtelijk als Excel, waar in u zelf uw eigen opstelling/indeling kunt maken zonder hulp van een consultant.
Hiervoor hebben wij een Excel-Add in ontwikkeld met tientallen kant en klare rapportages.

Normaal is Excel altijd een hoop knip en plak werk. Bij ons niet uw Excel is gelinked met Exact. Wij vullen 2 van de krachtigste Excel objecten draaitabellen en lijst.

Voorbeeld van een tussentijdse rapportage

 

Draaitabellen

Een van de meest krachtige analysetools binnen Excel is de draaitabel. Hiermee kunt u op bijna elke denkbare wijze gegevens samenvatten en weergeven en dit door alleen maar met velden te slepen en velden te filteren. De draaitabel wordt opgebouwd uit de detailgegevens. Deze zijn met één klik op de muis op te vragen. Vanuit hier kunt u doorklikken op de data, zodat u ziet waaruit deze is opgebouwd. Daarbij is het met de Excel Controller zelfs mogelijk om de gescande factuur in te zien.

Met draaitabellen kunt u zelf een onbeperkt aantal rapportages maken.

De Excel Controller haalt de data direct uit de bron op, zo beschikt u over miljoenen regels actuele informatie. Ook kan deze data uit meerdere databases verzamelend worden.

Onze standaard kenniscontainers leveren deze data. Er hoeft dus geen consultant aan te pas te komen!

Voor meer inzage in de mogelijkheden, zoals inzage in een resultatenrekening, klikt u hieronder op de links naar de demonstratiefilmpjes:

Wij hebben een cursus gemaakt over Wij hebben een cursus gemaakt over het gebruik van draaitabellen. Deze kunt u aanvragen op https://exactonlinecontroller.nl/gratis-software/ en stellen we gratis ter beschikking.

Lijsten

Lijsten zijn overzichtsrapportages, deze zijn direct met uw administratie(s) gekoppeld en snel te vernieuwen. Met deze lijsten kunt bijvoorbeeld:

  • Een grootboekkaart ophalen;
  • Openstaande posten met grafiek;
  • Complete managementrapportages maken;
  • Controle lijsten (bijvoorbeeld dubbele inkoopnota’s) generen;

Excel functies

Naast de Excel draaitabellen ondersteunen wij ook Excel functies waarmee u zelf overzichten kunt maken. Het is hiermee ook mogelijk om bestaande Globe Excel add-in rapportages over te zetten naar Exact Online.

Voor meer informatie klik hier